Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mustrum Ridcully

obšírnější reakce

Na váš článek reaguji zde: http://ivopeterka.blog.idnes.cz/c/208211/Statni-skolstvi-jako-experiment-No-to-vydrzelo-dlouho.html .

0/0
3.9.2011 20:46

Tak nevim

Nerušit,ale zpřísnit pravidla

a podmínky.V poslední době se neustále snižuje latka kvality,aby jí mohl každý bez problémů přeskočit a v tom je ta chyba.I učení bolí,ale to není důvod polevovat v nárocích.Jen to přiznání ministra o úrovni znalostí cizího jazyka o něčem svědčí.Potom se tady každý diví proč mu šefuje rumun či někdo jiné národnosti ovládající např.angličtinu.Pro stát by mělo být školství na prvním místě,protože všechno to sociální dotování,ve formě dávek a podpor,je důsledkem nekvalitního školství.

0/0
1.9.2011 17:41

naroznej

Re: Nerušit,ale zpřísnit pravidla

Ano , souhlas.

Ve kvalitě a úrovni školství je naše budoucnost.

0/0
1.9.2011 17:51

Stará kára

Re: Nerušit,ale zpřísnit pravidla

R^

0/0
1.9.2011 21:53

gofry2

Re: Nerušit,ale zpřísnit pravidla

A ako má štát vedieť, aká hranica kvality je pre spoločnosť prospešná? Ako máš štát vedieť, čo sa vlastne má vyučovať? Štát je založený na tom, že o učive rozhodne byrokrat v Prahe/Bruseli podľa toho ako sa zrovna vyspí. Štát nemá žiadne vodítko, podľa ktorého by mohol rozhodovať, čo sa majú deti učiť, preto je úplne jedno, akú hranicu "kvality" nastaví.

0/0
3.9.2011 1:20

lihoslavdluhousek

uz prvni bod oznaceny jako nedostatek

je ve skutecnosti pouze ideologicky vykrik nejakeho doktrinera

proc vsichni tzv. liberalove tak pripominaj komunisty ?

0/0
1.9.2011 17:07

tromi14

Re: uz prvni bod oznaceny jako nedostatek

mají pocit, že jsou tím zajímaví;-D

0/0
1.9.2011 17:27

Tomáš Jasný, PhD.

Re: uz prvni bod oznaceny jako nedostatek

a je zajimave, ze pritahuji podobne zajimave extremisty, napr. tady v diskuzi je takovy lokutus ... clovek, aby pohledal ve svete takoveho i....a ;-)

0/0
1.9.2011 17:31

echo.3.

Zprvu si povidam, naivita

0/0
1.9.2011 16:43

echo.3.

Re: Zprvu si povidam, naivita

ale je to horsi, proste hloupe.

+1/0
1.9.2011 16:51

Pravicový Liberál

http://www.svobodni.cz/

http://www.svobodni.cz/

0/0
1.9.2011 16:41

naroznej

Re: http://www.svobodni.cz/

RvRv

Svobodní jsou podobně demagogická a populistická  strana , jako komouši. Ti jedni blábolí o marxismu a ti druzí o "absolutně svobodné a deregulované " společnosti. Realizovatelné však není ani jedno , ani druhé.

0/0
1.9.2011 17:48

Pravicový Liberál

Re: http://www.svobodni.cz/

Blábol bez stínu argumentu je pouze váš příspěvek.

0/0
1.9.2011 17:50

naroznej

Re: http://www.svobodni.cz/

Kdybych měl rozebírat argumenty , proč je program této strany populistický a nerealizovatelný , musel bych popsat několik  listů , což zde jaksi nejde.

Moudrý člověk chápe o co jde a blbci to stejně nikdo nevysvětlí.

0/0
1.9.2011 17:55

Ryuu

Re: http://www.svobodni.cz/

A co treba misto nejakeho obsahleho rozboru jen jeden nebo dva konkretni priklady?

0/0
1.9.2011 18:12

Pravicový Liberál

Re: http://www.svobodni.cz/

Názory svobodných občanů jsou pro některé lidi značně nebezpečné a nemožnost cenzury znepokojivá.;-D

0/0
1.9.2011 18:21

naroznej

Re: http://www.svobodni.cz/

1) Vystoupení z EU ( i když se mi na unii spousta věcí nelíbí , blábolit o vystoupení z ní je čirý populismus, protože normálně myslícímu člověku je jasné , že  tím by tato země přišla o spoustu zahraničních investic)

2) Odstranění bodového systému ,zrušení části předpisů o provozu na silničních komunikacích (proboha , k čemu nějaké zbytečné svazující předpisy) a zavedení rychlosti 160 km/h na dálnicích.

Stačí ?

0/0
1.9.2011 18:28

Ryuu

Re: http://www.svobodni.cz/

Slo by trochu rozvest, o jakou spoustu investic by zeme prisla (a predevsim z jakeho duvodu) a co je tak spatneho na zruseni bodoveho systemu?

0/0
1.9.2011 18:38

naroznej

Re: http://www.svobodni.cz/

Ten bodový systém je jedním z mála bičů na zmetky , který se podařilo prosadit ( docela se tomu divím , vzhledem k tomu , že veškeré další snažení státu spíše zmetky podporuje)

Podnikatelé neradi vstupují do neznámého prostředí. Pokud investor bude z EU , velkým plusem pro alokaci jeho investice bude právní prostředí , na které je zvyklý z jeho země. Pokud si bude moci vybrat , zda zemi se stejně vzdělanými lidmi , se stejným daňovým zatížením , infrastrukturou , mzdovými náklady atd...... vždy si vybere zemi , která bude členem EU.

Apropo- po vyhlášení nezávislého Československa v roce 1918 na tom naše země po ekonomické stránce nebyla nejlépe. Krize ve třicátých letech postihla tuto zemi daleko razantněji než většinu západoevropských zemí. A víte proč. Neznámá , bezvýznamná země (tehdy cca o 100% větší , než je dnes samostatná ČR) nikoho nezajímala a tudíž nepřitáhla žádné cizí investice.

0/0
1.9.2011 18:53

Pravicový Liberál

Re: http://www.svobodni.cz/

Největší problém našeho současného státu je naše současná politická reprezentace a korupce na úrovni afrických států a je zajímavé, že po našem vstupu do všeřešící evropské unii jsme na žebříku korupce ještě klesli. A největší současný problém pro zahraniční investory je korupce.

0/0
1.9.2011 19:04

naroznej

Re: http://www.svobodni.cz/

To je sice pravda , ale pokud budou vedle sebe 2 státy se stejnou mírou korupce , jaký stát si investor vybere ?

0/0
1.9.2011 19:09

Pravicový Liberál

Re: http://www.svobodni.cz/

Vaše úroveň argumentů ukazuje vaší úroveň. Do evropské unie naši politici vstupovali s tím, že sem začnou proudit mraky dotací, což samozřejmě padlo se vstupem zaostalých ekonomik typu Rumunska a Bulharska. Nikde se nikdy neobjevuje kolik za rok přispíváme na chod evropské unie, kolik úředníků sedí v Bruselu a kolik stojí úředníci, kteří pouze přerozdělují peníze z Bruselu, navíc v našich podmínkách pouze svým kamarádům. Nehledě na to, že jsme do evropské unie vůbec vstupovat nemuseli a uzavřít pouze dohody na úrovni Švýcarska a kde je ekonomicky Švýcarsko je každému známé.

0/0
1.9.2011 19:24

Ryuu

Re: http://www.svobodni.cz/

Ah, oblibeny argument. Je to urcite predevsim bic na ty bohate zmetky, co jezdi jako dobytci a pripadna pokute je pro ne jen par drobnych, ze? No, dost bych vsazel na to, ze bodovy system pro takoveho cloveka znamena jen to, ze bude muset vzdy par drobnych prihrat jeste do kapsy nejakeho urednika, aby se ten prestupek vyresil nejak bez bodu (napriklad se na nej "zapomene" a bude se odkladat tak dlouho, az dojde k jeho promlceni). Slycham ze vsech stran jak je bodovy system neco uzasneho a jak ma zajistit bezpecnost na silnicich... ale jeste jsem nevidel jedinou statistiku, ktera by tohle tvrzeni podporila.

To druhe je argument asi tak na urovni toho, ze investor z USA bude investovat vzdy jen v USA. Vite, investorovi vetsinou na jeho penezich zalezi a proto si vybira pro svoji investici mista, kde to pro nej bude nejvyhodnejsi. Pokud by si mel vybirat misto se stejnymi podminkami, jako ma doma... proc by mel investovat do zahranici a ne doma, kde to ma za rohem?

0/0
1.9.2011 19:25

Stará kára

Re: http://www.svobodni.cz/

Realizovatelné není jedno ani druhé. Nebo snad oboje je?

0/0
1.9.2011 23:16

Pravicový Liberál

Re: http://www.svobodni.cz/

O tom co je realizovatelné rozhodují jen voliči, tak radši zkuste příspěvek k věci.

0/0
2.9.2011 9:07

nebolševik

tak toto je

blábol extrakt. Nejen že si autor vymýšlí argumenty, spíše si je cucá z palce, ale zapomíná na to, že při záměně příčin a důsledků se vždycky dojde k hovadným závěrům. A úplně chybí vysvětlení, jak zajistit, aby školy soukromé byly lepší, než ty státní. Možné to samozřejmě je, ale v dané situaci bych na něco takového nevsadil ani protektorátní korunu. A je tu ještě další drobný zádrhel: má-li být soukromá škola opravdu soukromá, musí být též financována ze soukromých peněz. Jak by se to líbilo občanům si netroufnu ani odhadnout. Zřizovat jakési kvazisoukromostátní školy, je, s prominutím, úplná blbost. Nic to neřeší. Dost zajímavé je, že než se věci, tedy školství, chytili nejdřív bolševici a po nich polovzdělaní aktivisti druhu ministrů školství Zemanovy éry, bylo to celkem v pořádku. Nějakých dvěstě let, od Marie Terezie přinejmenším.

+1/0
1.9.2011 16:37

naroznej

Re: tak toto je

Souhlas. Nic proti soukromému školství , v řadě zemí má soukromé školství vyšší kvalitu než státní. To ale není případ ČR. Proto , aby některá soukromá škola mohla soupeřit s podobnými kvalitními školami ve světě , musí mít tradici , kvalitní management  (kterému bude více záležet na kvalitě školy a budoucnosti , než na momentálních výdělcích) , kvalitní sbor pracovníků a hlavně bude dodržovat etická pravidla. Nároky musí mít vysoké a na každého studenta stejné a tato škola musí umět vyrazit i synka z bohaté rodiny pokud nesplní studijní nároky  dané touto školou.

Pak tato škola získá respekt a uznání a absolvování této školy bude něco vzhledem k dalšímu zaměstnání studenta něco  znamenat .

Jinak vzhledem k dnešku si říkám -pánbůh zaplať za bolševické školství. Na řadě středních škol byla tenkrát maturita z cizího jazyka povinná  , pokud někdo měl pravidelně trojky -už se na žádnou střední školu nedostal. Na školách studovala elita.

0/0
1.9.2011 18:14

Zefram Cochrane

no hlavně že soukromé VŠ chrlí tuny géniů

Škola je přímo motivovaná udržet si studenty a nechat je "odstudovat" a získat diplom (hlavně ta soukromá).

A mimochodem, proč by se naši studenti sami měli snažit, živí a drží je na té škole maminka s tatínkem (dědka a bábu nepočítaje) a nemají žádný spěch a užívají si života, sem tam brigáda aby bylo na cigára a hospodu, prostě havaj. Proč nezavést školné a proč to s ním tak dlouho trvá. No a to školné nastavit rozumné, nelikvidační a splatit do  20let po ukončení školy, žádné odpuštění v 50letech věku, hypotéku také musíte splatit a nikoho nezajímá jak.

+2/0
1.9.2011 16:32

polto

Re: no hlavně že soukromé VŠ chrlí tuny géniů

hm, a co si myslite, ze se stane s reputaci soukrome skoly, ktera necha studenty "odstudovat" jen tak? rekl bych, ze casem se zamestnavatele zacnou absolventu tehle skoly vyvarovat a potazmo o ni studenti prestanou mit zajem...

v dobe svych studii (MFF UK) jsem ucil nekolik studentu soukromych vysokych skol. vesmes to byli schopni, motivovani lide kolem tricitky, kteri to profesne dotahli kam az to bez titulu slo. za sve penize ode mne pozadovali kvalitu. jsem presvedcen, ze od skoly taky pozadovali kvalitu, zejmena vzhledem k tomu, ze to byli lide, kteri moc dobre znali hodnotu penez.

vytvorit kvalitni vzdelavaci instituci je nesmirne obtizny a dlouhodoby ukol, zejmena v prostredi kontrolovanem statnim vzdelavacim monopolem. ze v takovem prostredi vubec existuji nejake soukrome vysoke skoly odrazi nizkou efektivitu tech statnich. navrhuji: srovnejme sance, prestanme existujici "verejne" vysoke skoly dotovat. pak se uvidi, jestli jsou soukrome vysoke skoly opravdu tak neperspektivni...

0/0
1.9.2011 16:53

lihoslavdluhousek

Re: no hlavně že soukromé VŠ chrlí tuny géniů

nic se nestane, takovych skol jsou tisice a vetsina zamestnavatelu nestuduje co kdo nekde vystudoval pred deseti lety

0/0
1.9.2011 17:08

devian

Soukromé školství dnes neexistuje...

Ve chvíli, kdy jsou i tzv. "soukromé školy" financované ze státních peněz, kdy se i ty podřizují pravidlům a regulím MŠMT a dalších k tomu oprávněných státních institucí, kdy je celý obor silně regulován a řízen, neexistují soukromé školy.

Všechny dnešní školy jsou tak de facto státní, jen u některých nese odpovědnost stát a u některých "pověřený soukromník", vlastník není vlastníkem, ale vlastně státním zaměstnancem.

0/0
1.9.2011 16:12

MacX

Re: Soukromé školství dnes neexistuje...

Opakuju, existuje trh soukromých školících firem pro firemní vzdělávání, kterého se stát neúčastní, a ejhle - čistě privátní trh produkuje ještě děsivější šunt, než soukromé školy ve formálním školském systému. Vřele vám doporučuju pár let v nějaké školící firmě prožít, já už to mám naštěstí za sebou a učím na státní vš.

+1/0
1.9.2011 16:18

Mustrum Ridcully

Re: Soukromé školství dnes neexistuje...

To jako že soukromý zemědělec není soukromý, když musí dodržovat regule hospodaření, aby jeho pšenice mohla být uznána za potravinářskou? Nebo že výrobce aut není soukromník, když jeho výrobky se musí podřizovat pravidlům a regulím definovaným ministerstvem průmyslu? Nebo že povinná registrace do ČLK způsobuje, že soukromé ambulance lékařů nejsou soukromé? Ani nevíte, že soukromé vysoké školy nejsou ze zákona subvencovány ze státního rozpočtu (respektive stát nemá dle vlastních zákonů je dotovat a často ani nedotuje). Navíc si vůbec neuvědomujete, jak jsou mnohé obory podnikání silně regulovány proto, že to vyžaduje jejich povaha (právě třeba potravinářství a pohostinství). Ano, soukromé školy musí dodržovat regule a jejich studijní plány (které

si sami tvoří) jsou schvalovány ministerstvem školství (respektive jeho inspekčním orgánem). Stejně tak jako

když auto před tím, než se může prodávat, musí projít homologací, přičemž podmínky homologace opět určuje stát.

0/0
1.9.2011 17:19

naroznej

Re: Soukromé školství dnes neexistuje...

Studijní plán nic neříká o kvalitě školy a o tom , za co absolventi dostávají svá vysvědčení.

0/0
1.9.2011 18:42

Mustrum Ridcully

Re: Soukromé školství dnes neexistuje...

Tím ovšem jen podporujete moji námitku - soukromé školy jsou skutečně soukromé, i když podléhají regulacím MŠMT.

0/0
1.9.2011 19:23

Harry_sportsman

Naivní, hloupé, demagogické

- jinak tento článek opravdu hodnotit nelze. Rv

+2/0
1.9.2011 16:02

Kudrnáčekabc

Proboha!

Tak otřesný blábol jsem už dlouho nečetl!

Při inteligenci jeho autora myslím, že vůbec nemá venu s ním diskutovat!

0/0
1.9.2011 15:58

MacX

Re: Proboha!

Že je to blábol, to máte pravdu. Ale diskutovat je potřeba, protože se tu za poslední léta uhnízdila spousta blábolů, které se goebbelsovským opakováním staly domnělými pravdami - "trh vyřeší vše", "strategie jsou nesmysl", "stát je zlo, privát je dobro"....

+3/0
1.9.2011 16:04

lokutus

Re: Proboha!

To je jen zdravá reakce na levicová moudra typu: "státní je lepší", "kapitalismus je zlo", "všem stejně", "podnikatel rovná se zloděj"... atd. ;-)

0/0
1.9.2011 16:06

tromi14

Re: Proboha!

to jsou jen fabulace omezených pravičáků

+1/0
1.9.2011 16:53

Zingy

Re: Proboha!

A jak potom vysvětlíte, že těch "omezených" pravičáků je 70 % národa? Chtělo by to trochu lepší přehled o rozvrstvení názorů mezi lidmi.

0/0
3.9.2011 21:03

naroznej

A já , že to soukromé školství

je v naší zemi tak kvalitní . Co pane blogere ?

0/0
1.9.2011 15:57

dlz25

Nevýhodou

soukromých (středních) škol je to, že se snaží být jako státní (až na výjimky např. PORG nebo Open Gate). Ale jinak je to blog celkem o ničem, protože mu chybí výsledek. A navíc si nemyslím, že státní školství musí být nutně špatné. To záleží, jak se nastaví parametry: pokud každý ministr má jiný názor, jak má školství (ale nejen to) vypadat, tak je jasné, že tu vznikne spíše chaos a zmatek, což je případ našeho státu po roce 1989. Bylo by nejlepší, kdyby se domluvili na nějakém kompromisu, ale od dnešních "politiků" nic čekat nemůžeme, protože nám ani nezáleží na tom, koho tam vlastně volíme, avšak vždycky na ně nadáváme.

PS: Váš blog mi připomíná Václava Klause coby ministra financí, který po revoluci tvrdil, že vše vyřeší neviditelná ruka trhu. Po 20 letech víme, že nevyřeší.

PS2: Nemám nic proti soukromým školám na všech úrovních.

0/0
1.9.2011 15:57

ESKADOMI

Je velice jednoduche

statu vse strcit do bot.  Doba komancu je ta-tam. Ti ve skolach radili, to je fakt!  Odnaucte se konecne vsechno strkat na ty druhe nebo na STAT.  Ale vsude je zakladni vzdelani v rukou statu! Jenze pak prichazi doba, kdy musi dite samo za pomoci rodicu(ostatne to je jejich povinost) zacit myslet o co  ma zajem a cim vlastne chce vydelavat penize. Rodina je zakladem vseho. Kdyz doma ditko slysi, ze soukromnik je podvodnik, tak to bude vyhlasovat take.  A jeste jedno, ucitel je povolani a nikoliv zamestnani. Kladny pristup k detem neni kazdemu dan.

0/0
1.9.2011 15:54

MacX

Spíš ukončeme nefungující experiment se soukromým školstvím

Milý pane, na rozdíl od vás (řekl bych) jsem působil jako učitel jak ve státním, tak soukromém školství. Úroveň toho soukromého je u nás dost slabá. V podstatě každý rok ty školy bojují hlavně o to, aby měli dost studentů, kteří zaplatí školné a bylo na výplaty. Nic moc víc se tam neřeší.

Lidé, kteří smýšlejí podobně jako vy, tvrdí, že soukromé školy jsou u nás horší (to přiznávají) než ty veřejné, protože státní financování deformuje trh. Na to mohu odpovědět jinou svou zkušeností. Pracoval jsem také několik let pro soukromé vzdělávací firmy, které školí pracovníky jiných firem. V této oblasti žádná konkurence státu není, zde fungují jen soukromé školící firmy. A vida - úroveň těch firem je stejně tristní, jako u soukromého školství v rámci formálního školského systému. 

Obě strany kontraktu zajímá jen to, jak s co nejmenšími náklady dosáhnout největšího zisku, v případě studentů tedy certifikát, diplom nebo titul. Se vzděláním to nemá nic společného.

+2/0
1.9.2011 15:46

tromi14

Re: Spíš ukončeme nefungující experiment se soukromým školstvím

R^

0/0
1.9.2011 15:48

lokutus

Re: Spíš ukončeme nefungující experiment se soukromým školstvím

"Obě strany kontraktu zajímá jen to, jak s co nejmenšími náklady dosáhnout největšího zisku, v případě studentů tedy certifikát, diplom nebo titul. Se vzděláním to nemá nic společného."

Jistě. To je důsledek nastavené laťky, kterou zakrnělé státní školství po dekády posouvá stále níž. Pokud stát určí nějaká pravidla, dotační politiku a nastaví to celé tak, že je systém výhodný pro státní školy, ale soukromé už ne, nemůže se nikdo divit, když jsou soukromé školy stejně mizerné, jako ty státní.

A argumentovat konzultantskými firmami, to je opravdu demagogie non plus ultra, to se na mě nezlobte.

0/0
1.9.2011 15:49

MacX

Re: Spíš ukončeme nefungující experiment se soukromým školstvím

"argumentovat konzultantskými firmami, to je opravdu demagogie non plus ultra...." - něco vám tam chybí, většinou to začíná - .protože...

Bez argumentu je vaše tvrzení o demagogii prostinká nadávka, nic víc. Navíc, nejde o konzultantské firmy, ale o normální vzdělávací firmy, kde se učí soft skills, management, marketing, jazyky, atd.

"...když jsou soukromé školy stejně mizerné, jako ty státní...." Nikoliv, opakuji, že většinově jsou soukromé školy horší, v případě vš téměř všechny.

0/0
1.9.2011 15:56

Harry_sportsman

Re: Spíš ukončeme nefungující experiment se soukromým školstvím

R^ Přesně tak.

0/0
1.9.2011 16:01

lokutus

Re: Spíš ukončeme nefungující experiment se soukromým školstvím

...protože se bavíme o školství, nikoliv o konzultantských (školících) firmách. To je něco jako hrušky a ananas. Obé je ovoce, ale každé je jiné. ;-)

Tuhle jsem byl na dětském táboře. Učili tam děti uzlovat a moc to také neuměli. Asi nějací nadšení amatéři. Další důkaz neschopnosti soukromého školství... ;-D

Možná jsou soukromé školy horší. Také mají horší výchozí podmínky. Přeregulovaný a předotovaný sektor jim moc prostoru nedává. Ale vy máte jasno, protože znáte soukromé firmičky, které se zabývají prodejem vzduchu soukromým firmám s hloupými řediteli. Gratuluji, tomu říkám dedukce. Vyfabulovat si šikné výchozí podmínky a stanovit dle nich závěr ve smyslu, že celé je to šikmé, to chce ducha na úrovni.

0/0
1.9.2011 16:03



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.