Pekaři věří, že s většími koláči vyhrají všichni

Guy Kawasaki je rizikový investor, kterého mnozí považují za marketingového guru. Má za sebou například kariéru ve společnosti Apple. Kawasaki je zdrojem výjimečných myšlenek a inspirací. Za pozornost určitě stojí i jeho postřeh o světě rozděleném na jedlíky a pekaře. Kawasaki se jedlíkům a pekařům věnuje v následujícím videu.

Svoji myšlenku rozvíjí i v jedné z kapitol knihy Okouzlení. "Na světě jsou dva druhy lidí a organizací: jedlíci a pekaři. Jedlíci bojují o větší díl koláče. Pekaři se snaží upéct větší koláč. Jedlíci si myslí, že když vyhrají, vy prohrajete a naopak že když vyhrajete, oni prohrají. Pekaři věří, že s většími koláči vyhrají všichni." 1)
Obávám se, že jedlíci mají v našem světě převahu. Neustále se rozhlížejí kolem sebe po již napečených koláčích a snaží se vymyslet stále lepší a rádoby spravedlivější mechanismus, jakým způsobem pekařům uloupené koláče rozdělit mezi další jedlíky. Pochopitelně se jedlíci těmito hloupými úvahami připravují o čas, který mohli věnovat tomu, aby si napekli jiné, vlastní koláče...
PS.: Pro bližší seznámení s Guyem Kawasakim doporučuji i jeho vynikající knihu Umění rozjezdu (tady je její recenze od zdejšího blogera Davida Rektoryse)

1) Použitý překlad pochazí z článku na Peníze.cz

Autor: Marek Numerato | pátek 25.11.2011 20:42 | karma článku: 10,80 | přečteno: 1132x
  • Další články autora

Marek Numerato

Marx, Engels, Buffett

24.8.2011 v 23:49 | Karma: 21,41
  • Počet článků 56
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3617x
Libertarián, běžec, online marketér, publicista