Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IP

Mustrum Ridcully

1. 9. 2011 12:23
Velmi naivní blog

Napíšu jako reakci svůj vlastní blog, kde vaše jednotlivé názory rozeberu.

Jen malý příklad: "Prostřednictvím škol se děti učí být vzornými ovčany pokorně přijímacími

sebehloupější nařízení z hlav obecních zastupitelů, poslanců či

evropských úředníků."

Pak ovšem můžeme říci, že v soukromých školách budou studenti pouze vzornými opopracovníky, kteří budou pokorně přijímat názory a požadavky nadnárodních korporací, které budou vlastnit školy. Je to ten samý výrok, pouze posazený na opačný úhel pohledu na věc.

2 0
možnosti
T

tromi14

1. 9. 2011 11:46
úroveň soukromého školství je zoufalost

v dnešní době, kdy se dá všechno koupit, slouží soukromé školy jen k tomu, aby si mohl každý zbohatlík koupit omezenému potomku papír

3 0
možnosti
MN

mn_blogger

1. 9. 2011 11:57
Re: úroveň soukromého školství je zoufalost

už jsem to psal johnymu12, současná situace není situací zcela volného trhu, v podmínkách volného trhu by pochopitelně soukromých škol, které by se snažily vyniknout kvalitou, bylo mnohem mnohem více

0 0
možnosti
T

Thomaas

1. 9. 2011 11:17
Prave ze ne

Ale v tom je prave ten problem! Zatim co svet se totalne od tvych mladych let zmenil, skolstvi se nezmenilo uz nekolik stoleti a naprosto zoufale selhava v priprave dnesnich deti do zivota. Cim vic se o to zajimam, tim vic premyslim, jak pred tim peklem uchranit svoje deti (ne, skola me opravdu nebavila).

Prvni uzitecnou vec jsem se naucil az na vysoke a to jeste jen proto, ze jsem mel stastnou ruku pri vyberu a stesti na prednasejici. Ovsem upadek te skoly byl pozorovatelny uz behem studia a netroufam si odhadovat, co tam z toho zbylo.

0 0
možnosti
T

Thomaas

1. 9. 2011 11:19
Re: Prave ze ne

To patrilo Staré káře, sakra.

0 0
možnosti

johny12

1. 9. 2011 11:14
Šéfe

nic proti, ale tohle uvažování mi přijde jako zcestný. To chcete zrušit státní školství a zavést jen soukromé školství? Nejdřív se podívejte na úrovně maturantů ze státních a soukromých škol. Sám mohu porovnávat, protože studuji na VŠ historii a polovina nás je ze státní a druhá polovina ze soukromé sféry. Tedy byla, protože ze soukromé sféry již jich 3/4 odpadlo jelikož neměli dostatečné znalosti. Ovšem čest výjimkám jako je např. PORG R^

2 0
možnosti
MN

mn_blogger

1. 9. 2011 11:55
Re: Šéfe

Mně spíš přijde zcestná ta vaše uváha - vysvětlím:

ve chvíli, kdy budou všechny školy soukromé, nastane konkurenční boj, tak jako ve všech jiných oborech si školy budou konkurovat cenou, kvalitou, svojí image (tradiční škola vs. škola s moderními progresivními metodami atd.) atd.. To, že by většina škol byla nekvalitních, protože v současném systému je většina soukromých škol nekvalitních, je mylná úvaha. V současné době jsou podmínky zcela jiné než na volném trhu, hlavní konkurenční výhodou soukromých škol je to, že oproti státním školám zde nemusíte překonat nástrahy přijímacích zkoušek, respektive tyto nástrahy nejsou tak nepřekonatelné jako u soukromých škol.

0 0
možnosti
VH

Stará kára

1. 9. 2011 10:13
Zkouška je něco, co může každý dobrovolně zvolit

Pokud chci předem znát (přibližně) kandidátovy znalosti  z angličtiny, předloží mně certifikát.  Certifikát celosvětově jednotné zkušební metody.  Tedy certifikát, který má stejnou hodnotu, ať uchazeč dělal zkoušku v Londýně, Dublinu, New Yorku, Sydney, Delhi či Praze. Všichni si systém chválí. Nenajde se blbec, který by se nad jednotným typem zkoušek pozastavoval.

     Pokud jsem až dosud chtěl znát alespoň předběžně kandidátovy znalosti z matiky, fyziky, odborného předmětu, předložil mně maturitní vysvědčení. Které bylo na nic - nevypovídalo nic o rozsahu zkoušek ani náročnosti otázek. Možná něco o náladě zkoušejích.  A ejhle. Když někdo chce, aby maturitní zkoušky byly jednotné (zde poznamenávám: samozřejmě pro každý typ školy jiné) najde se spousta "moudrých", kteří to začnou kritizovat, ba pomlouvat.

K matuře nikdo jít nemusí. Pokud někdo chce maturu jako doklad znalostí, je třeba maturitní otázky i způsob zkoušení definovat.

0 0
možnosti
MN

mn_blogger

1. 9. 2011 10:26
Re: Zkouška je něco, co může každý dobrovolně zvolit

"Pokud někdo chce maturu jako doklad znalostí, je třeba maturitní otázky i způsob zkoušení definovat."

ano, v tom s vámi souhlasím, ale současně tvrdím, že k tomu vůbec nepotřebujeme stát. Tím, kdo může maturitní otázky a způsob zkoušení definovat, jsou samotné školy nebo soukromé instituce. Těch institucí a zkoušek může být více a mohou si konkurovat. Tak jako si dnes, když chcete prokázat, že disponujete určitými znalostmi z angličtiny, můžete vybrat z nabídky několika zkoušek.

0 0
možnosti
MK

mamarena

1. 9. 2011 10:04
Cesta do pravěku

Včera jsem se bavila s pánem, který říkal, že vzal děti na Kubu, aby věděly, jak vypadá komunismus. Myslím, že zbytečně vyhodil peníze. Já jsem se dnes do komunismu vrátila, a to tím, že jsem zavezla syna do ZŠ (2. třída). Není rozdíl mezi vyučováním a systémem za mých let a nyní!! Jsem opravdu zděšena a přemýšlím, jak z toho ven!

0 0
možnosti
J

jendazmoravy

1. 9. 2011 10:08
To může znamenat cokoliv

Třeba i to, že nikdo zatím nic lepšího nevymyslel. Pokud si myslíte, že ano, proč ještě nejste ministrem školství?

0 0
možnosti
V

viet

1. 9. 2011 10:04
božíčku

Božíčku, to je tak hloupé, až to vyráží dech. Člověče, jste produktem státního školství nebo samouk?8-o

0 0
možnosti
MN

mn_blogger

1. 9. 2011 10:38
Re: božíčku

Mně spíš přijde hloupé tvrdit o něčem, že to hloupé a zároveň nepředložit jediný argument, proč je to hloupé. Jinak odpověď na vaši otázku - jsem produktem obého, tak jako asi každý člověk.

0 0
možnosti
PZ

PeTaX

1. 9. 2011 9:50
Zhruba tak!

R^

0 0
možnosti
D

Dita_1

1. 9. 2011 9:49
***

Kdyby Vaši rodiče neměli na to, aby Vás vzdělávali, a místo toho byste okopával brambory, neměl byste možnost prezentovat svoe výplody. Uvědomujete si to aspoň?

1 0
možnosti
PZ

PeTaX

1. 9. 2011 9:50
Re: ***

asi jste to moc nečetla... Rv

0 0
možnosti